Met de lancering van de nieuwe Chanel No. 5 campagne wordt duidelijk dat het oude modehuis nog steeds voor verrassingen durft te zorgen. Voor het eerst is namelijk een mannelijk model gekozen voor de campagne van het parfum.
Acteur Brad Pitt citeert een poëtische tekst van een tot voor kort onbekend gebleven auteur. In de sociale media wordt al dagen gespeculeerd over de mogelijke identiteit van de schrijver. Onderzoek van Vrouwke Blogt’s literatuurredactie lijkt nu uitsluitsel te geven.
Ondanks het ontbreken van het voor Bløf kenmerkende rijmschema, kan op grond van ritme, woord – en metafoor gebruik, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid worden gesteld dat Peter Slager, tekstschrijver van Bløf, zijn eerste stappen in de richting van een internationale carrière heeft gezet.
Opmerkelijk is de verrassende poging van Slager, tot gebruik van humor. Het laatste woord van de tekst lijkt namelijk direct te verwijzen naar de 7 miljoen dollar die Brad Pitt ontving voor deze campagne.
De originele tekst van het gedicht met nog onbekende titel luidt:
het is geen reis
elke reis eindigt
maar wij gaan door
de wereld draait
en wij draaien mee
plannen verdwijnen
dromen blijven
maar waar ik ook ga
daar ben jij
mijn geluk
mijn lot
mijn fortuin
Of zoals Brad het zegt:
Het doet me ook erg aan deze video denken trouwens! http://www.youtube.com/watch?v=nI6dQMR4P2Q&feature=related
Absoluut!
Het valt meer mensen op dat dit wel de slechtste commercial ever is: http://www.guardian.co.uk/fashion/fashion-blog/2012/oct/16/brad-pitt-chanel-no-5-smell-disaster
En toch, die stem.. Met je ogen dicht, draait de wereld wel een beetje. Goed staaltje onderzoeksjournalistiek trouwens!
En bedankt he, nu heb ik Holidee in Speen in mijn hoofd, met name die mallotige zin over dat zijn schoenen gejat zijn en dat dat niet uitmaakt want er is nog wel wat. De wereld hangt van het geraaskal aan elkaar, zoveel is duidelijk. *gaat verder met het schrijven van haar spietsj over – jawel – Minoes*
gheghe ontmaskerd
Wahahaaa Ellen, die spoof says it all!
En sowieso… de mensen hoor je al lachen terwijl ze naar de originele commercial kijken.
He had it.
He lost it.
Inevitable.
En dat voor 7 miljoen.
Daar wil ik het ook wel voor kwijtraken.. Als ik het al had, natuurlijk..
Maar even terzijde, iemand op FB opperde dat het ook ‘Eau de Coelho’ had kunnen heten. Zou Paulo Coelho het misschien toch geschreven hebben? Het heeft wel een zo’n soort diepgang, vind ik.
http://www.hollywoodreporter.com/fash-track/brad-pitts-chanel-no5-ad-379331
en dit is de spoof erop van talk show host Conan O’Brian (de Amerikanen staan niet bekend voor hun diepgang)